CONCERTEN IN 2015

INTERNATIONAAL KOORFESTIVAL

In samenwerking met de toeristische dienst van de stad Antwerpen organiseerde men in Antwerpen een internatinaal koorfestival.
Het openingsconcert van dit festival was in de
Sint-Andrieskerk op 1 mei om 20 u.
Er traden 6 koren op, die elk één lied brachten.
Deze koren waren :

- Tonfallet, Jacobstad, Finland
- Coral ArtEncanto de Curitiba, Brazilië
- The Dutch Canadian Choir of Calgary Society, Canada
- Russisch-Deutscher Kammerchor CANTILENE Köln e.V., Duitsland
- The choir of FMV Private Erenköy Isik Schools, Istanbul, Turkije
- Coral Horizontes, Belo Horizonte, Brazilië

Een filmverslag kan je bekijken met onderstaande link.

READIND MUSIC CENTER CONCERT TOUR

Deze groep bestaat uit een vijftigtal begaafde jonge musici.
Zij repeteren wekelijks en verzorgen regelmatig concerten in de streek van Berkshire in Groot-Brittannië.

De laatste jaren maakte zij concertreizen door verschillende Europese landen, waaronder Duitsland, Italië en Zwitserland. Ook in onze Sint-Andrieskerk waren zij reeds te gast.
De groep heeft een uitgebreid repertoire, gaande van klassieke composities tot lichtere ontspanningsmuziek. Ook voor muziek van hedendaagse componisten staan ze open.
Op hun concert in de Sint-Andrieskerk brengen zij werk van o.a. Korb/Koever, Händel, Badelt, Ralph Vaughan-Williams, Woolfenden, Steve Wonder, de Beatles, John Williams en Vivaldi. Zij treden daarbij op in verschillende samenstellingen.

Voor de leden van de Reading Area Concert Band is muziek niet iets vrijblijvends, maar smeedt deze ook durende, zelfs levenslange vriendschappen.

ADVENTS-KERSTCONCERT

OP ZONDAG 13 DECEMBER om 15u.
Het Advents-kerstconcert o.l.v. Dr. Pieter Vis is ondertussen een traditie geworden.
Aan dit concert wordt dit jaar muzikale medewerking verleend door het Koninklijk Mannenkoor Netezonen uit Lier.
Een deel van het programma zal afgestemd zijn op liederen rond de eerste wereldoorlog.

DONDERDAG 17 DECEMBER 2015

BOULEVARD HARMONISTE, een a-capella ensemble uit Potchefstroom, Zuid-Afrika, sluit zijn Europeese tournee af met een concert van klassieke muziek, Zuid-Afrikaanse volksmuziek en populaire wereld muziek in de Sint-Andrieskerk.