KERST IN SINT-ANDRIESKERK

de KERST-nacht-Mis 24 december om 23u.45

Onder een kleurrijke verlichting werd het een beléving met als aanzet 'Stille Nacht'. Verder was er andere solozang, een preek van 'herder' Rudi Mannaerts op de beroemde preekstoel, hartverwarmende mee-zing-liederen in een verwarmde kerk m.m.v. soliste Kristina Meganck, onze vaste organist Frank De Baecker en enkele leden van het koor Arti Vocali, en vooral met geloof en hoop dat God alle mensen die Hij lief heeft, nabij komt.

een Kerst-mis-viering op 25 december

- 10u.30: stemmige Kerst'mís' met het Koninklijk gemengd zangkoor Die Cierlycke die de Missa Solemnis van Johannes Joseph Schweitzer (1831-1882) uitvoerde, mee-zing-liederen en gregoriaans.
- 19u.30: Avondmis met gregoriaans en samenzang, met organist Peter Possemiers.

Na de Nacht- en Hoogmis was iedereen welkom in de feestkelder Exspecto voor een warm drankje.

Tijdens deze kerstperiode mochten wij in onze Sint-Andrieskerk weer talrijke gelovigen begroeten.
Bij de vieringen met kerstnacht en kerstdag telden wij telkens ongeveer 500 aanwezigen.
Bij de viering op kersdag en driekoningen waren ook de eerste communicanten uitgenodigd. Voor deze gelegenheid had pastoor Rudi Mannaerts een speciale taak voor hen bedacht.

Een fotoreportage over deze kerstperiode kan je bekijken met onderstaande link:

Kerstperiode 2014

De volledige homelie van Kerstmis 24 december 2014 en driekoningen 2015 is digitaal opgenomen.

Klik hier om de homilie van Kerstmis te beluisteren

Klik hier om de homilie van driekoningen te beluisteren

Bekijk hier de foto's van Kerstmis en Driekoningen