CONCERTEN IN DE SINT-ANDRIESKERK 2016

Viering Sacramentsdag, misopluistering Basilicakoor, Edegem
o.l.v. Kathleen Haderman

Zo 17.07.16
Misopluistering Epsom Choral Society, Leatherhead (GB)
o.l.v. Julian Collins
orgel: Marion Lea

Vr 05.08.16
Avondconcert Orlando Chamber Choir
o.l.v. Will Dawes

Zo 07.08.16
Misopluistering Orlando Chamber Choir

Za 20.08.16
Avondconcert A capellakoor Dzvinha, Oekraïne

Zo 21.08.16
Laus Polyphoniae 22.15 u. Gothic Voices

Vr 26.08.16
Laus Polyphoniae ±16.00 u. Toonmoment kindermuziekvakantie

Za 27.08.06
Laus Polyphoniae 20.00 u. Organum

Zo 30.10.16
Sluiting van het toeristisch seizoen Cantiamo-koor, Schoten (? is nog onzeker)

Zo 11.12.16
Advents-/Kerstconcert
o.l.v. P. Vis

In de maanden juli en augustus vindt elke dinsdag, woensdag en donderdag van 12.15 uur tot 12.50 uur een middagconcert plaats.

Deze concerten zijn gratis toegankelijk. Zij worden georganiseerd door de vzw Pro Musica Pulchra.
Het doel is jonge, talentvolle muzikanten, opgeleid aan onze en buitenlandse conservatoria, de kans te geven op te treden in een concertomgeving, ondersteund door hun professoren.
De artistieke leiding van het geheel is in handen van de heer Tigran Maytesian, professor viool en kamermuziek aan het Lemmensinstituut te Leuven.

Tigran Maytesian is tevens wetenschappelijk medewerker aan de KU Leuven bij professor Marc Vanhulle, neuro-psychofysioloog, voor het Project Mind Speller. Dit project verricht onderzoek hoe muziek mensen met communicatiestoornissen zoals afasie, autisme, dementie, enz., kan helpen met hun probleem.
Tigran Maytesian is ook dirigent van het kamerstrijkorkest Mind Speller.

De Pro Musica Pulchra festivals in juli en augustus hebben niet alleen plaats in de Sint-Andrieskerk in Antwerpen, maar ook in Brussel in de Sint-Katelijnekerk.