HUWELIJK

Meer en meer koppels willen onder Gods zegen scheep gaan in de Sint-Andrieskerk.
Graag begeleiden we U op weg naar die grote dag 'naar het altaar'.
In een eerste voorbereidend gesprek bekijken we het verloop van de voorbereiding en enkele praktische aangelegenheden.
Vervolgens kijken we naar de opbouw van de viering. Het is uw familiaal feest, dus U bepaalt de stijl.
Maar de priester waakt over de ingrediënten van de inzegening en de kerkdienst, al dan niet met een 'Misviering' met communie.
Een kerkdienst of Mis heeft een innerlijke dynamiek in zich om geleidelijk tot een innige Godsontmoeting te komen en is dus véél meer dan enkel maar enkele mooie tekstjes verzamelen.
De ondertrouw, die voltrokken wordt op basis van uw doopbewijzen, wil vooral garanderen dat U uw liefdesengagement uit vrije wil doet.
Bij een laatste ontmoeting gaan we na in hoeverre U de viering en vooral dan de preek, de verwelkoming en de zending een persoonlijk karakter wil geven. Dit kan enkel en alleen door een persoonlijk gesprek, al dan niet bij U thuis.

We nodigen U ook graag van uit voor een diepere bezinning omtrent uw relatie.
Hiervoor kan je o.m. terecht bij speciale relatie-communicatie-persoonsvorming. (Marriage) Encounter Vlaanderen vzw heeft al een jarenlange ervaring op dat vlak en biedt koppels in de startblokken de sessie 'BESLIS SAMEN' aan, een weekendformule, van vrijdag 20u, tot zondag 17u., in een rustig kader. Zie www.encounter-vlaanderen.be
Er is in Antwerpen-stad ook het aanbod van Stadspastoraal met een zondagprogramma van 10-17u.Inschrijven kan via info@deloodsen.be of tel. 03 234.05.11 Plaats: Sint-Jacobsmarkt 43, 2000 Antwerpen.
Van harte aanbevolen! Als je sessies en seminaries volgt omwille van je professionele loopbaan, waarom dan niet eens tijd investeren in wat jou nog meer ter gaat?

Verder raden we U aan eens op een stil moment de kerk te bezoeken waar jullie je huwelijk gaan laten inzegenen.Hier even samen, dicht bij altaar of verder af, je even samen door Gods nabijheid laten raken diep in je ter
Hierdoor zal jullie huwelijksdag die al ietsje zenuwachtig ondergaan wordt en al te snel voorbijvliegt, enkel maar aan diepgang kunnen winnen.
En waarom zo lang wachten om bij Jezus te gast te zijn? Kom eens naar de zondagsmis, 's morgens om 10u30 of 's avonds om 19u30 !

De praktische aangelegenheden van muziek, versiering, loper, finaciële tussenkomst regelt U met de koster.
Voor een receptie-zaal kan U terecht bij de verantwoordelijke contactpersoon.

Van deze gepersonaliseerde huwelijksviering werden in de kerk filmbeelden opgenomen.
Je kan deze bekijken met onderstaande link.

Klik hier om de film te bekijken