KERK

WIJ VIEREN GRAAG …….

Feesten doen we met kleur en klank binnen de muren van onze monumentale kerk en de aanpalende feestzalen. Met een stevig gemotiveerde groep misdienaars en medewerkers trachten we van elke EUCHARISTIEVIERING een feestelijk gebeuren te maken. In het indrukwekkende decor van deze gotische kerk, met veel barokke kunstwerken, worden de vieringen regelmatig opgeluisterd door koorzangen en orgelklanken.
Op de hoogdagen wordt de beroemde preekstoel beklommen en de laatste zondag van november wordt onze patroonheilige Andreas uitgebreid gevierd tijdens de misviering van 10.30 uur en nadien kunnen we aanschuiven aan de feesttafel.
Regelmatig ONTMOETEN we mekaar na de eucharistieviering van 10.30 uur bij een kopje koffie of een glaasje wijn, meestal de 2de zondag van de maand. Elke donderdag, na de Sint-Ritadevotie en rozenkrans wordt genoten van een warme drank met een zoete versnapering.

MISSEN

Zon- en feestdagen

10.30u : gezongen mis, deels gregoriaans, en orgel
19.30u : mis met psalmodieën en aan het orgel Peter Possemiers

Weekmissen

Donderdag 15u : rozenkrans, St-Ritadevotie en Aanbidding-Lof

Biechtgelegenheden

Voor of na een Mis, na afspraak met pastoor Rudi Mannaerts.

Openingsuren van de kerk

01/01 - 31/12, maandag - zaterdag: 09.00u - 12.00u
behalve op de burgerlijke feestdagen 01/01 - 01/05 - 21/07 - 11/11
Onder voorbehoud van speciale diensten
Ingang: Sint-Andriesstraat (zijportaal)
01/04 - 01/11, dagelijks: 14.00u-17.00u ingang :ingang via de Waaistraat (hoofdportaal)

Kerstperiode
Tijdens de weekends van december 2022 en van 26/12/22 tem 7/1/23 is de kerk open van 14.00 tot 17.00u voor bezoek aan de kerststal, een stil gebed, het branden van een kaars of een kerstrally voor kinderen. In de feeërieke kelder Exspecto kan je gezellig napraten en de 'Kerststal in de Parochie van Miserie' bezoeken

RONDLEIDINGEN :
Inkom
kerk
voor individueel bezoek vrij toegankelijk
bij een gegidste rondleiding in groep:
- tijdens de openingsuren: 3 euro per persoon, liefst op aanvraag.
- buiten de openingsuren: 5 euro per persoon (minimaal 30 euro per groep)
schatkamer
tijdens en buiten de openingsuren: 1 euro per persoon