MEMISA-GEVOCA

Memisa staat voor: medische missie animatie.
Gevoca staat voor: gezondheidszorg, voedingsvoorlichting, Centraal Afrika. (nu gans de wereld)
De afdeling in Sint-Andries is overkoepelend voor de vroegere 'naaikringen' in de parochies van het Bisdom Antwerpen.
De vrijwilligers houden zich bezig met het verzamelen van allerlei materialen voor materniteiten, hospitalen en scholen.
In de Sint-Andrieskerk kreeg Memisa-Gevoca enkele ruimten toegewezen om hun materialen te bewaren. De missionarissen komen hierheen en kiezen het materiaal uit dat zij kunnen gebruiken en verdelen het gratis in de missies.

De materialen die men ons schenkt worden gesorteerd, nagekeken en bewaard in de opslagruimten tot ze geschonken worden aan de missies.
Er zijn ook een aantal thuiswerksters die hun afgewerkte stukken aan ons afleveren.
Personen die zich aangesproken voelen om ons hierbij te helpen zijn van harte welkom.

Op vrijdag namiddag tussen 14.00 uur en 17.00 uur zijn wij in de Waaistraat 1 in Antwerpen.
(naast de hoofdingang van de Sint-Andrieskerk)

Contactadres:
Rita Barbé
tel. 03/321.01.68

Wij bezochten de vrijwilligers in hun werkomgeving.

Klik op een foto en vervolgens in de foto op de linker of rechter pijl.Om terug te keren klik op X

MEMISA-GEVOCA

Met onderstaande link kan je een korte filmreportage bekijken

Klik hier om de film te bekijken