WEDERZIJDS SINT-ANDRIES

ACTIVITEITEN

Onze vereneging bestaat al meer dan 50 jaar en onze werking bestaat uit het geven van materiele en psychologische steun aan mensen die de parochie ons doorgeeft. Zo organiseren wij voedselbedeling op vrijwillige basis en bezoeken en steunen ook gezinnen in nood.
De opbrengst van ons jaarlijks bridge tornooi dat we elk jaar de eerste woensdag van februari organiseren dekt onze kosten.
Pastoor Heylen vroeg ons destijds bezoeken te brengen aan de residenten van de homes van de parochie St.-Andries. Er zijn momenteel zes vrijwilligers actief en zij bezoeken de bewoners van deze home's en verzorgen er ook de Kerst- en Paasacties.
Volgende home's worden bezocht:
    *Het Huizeken van Nazareth
    *Gulden Lelie
    *Eeckhof

*Contact: tel. : 03/233.42.63 of 03/230.04.79

HET HUIZEKEN VAN NAZARETH

Elke dinsdag wordt hier door onze medewerkers ook de kantine open gehouden.
Op 24 december is er om 10.30 uur een misviering opgedragen door E.H.Soetewey, aansluitend is er een receptie aangeboden door onze vereniging.
Contact: tel. : 03/233.42.63

Met onderstaande link kan je een filmreportage van ons bezoek bekijken

Klik hier om de film te bekijken

klik op een thumbnail foto en vervolgens op de pijl links of rechts

DE GULDEN LELIE

Onze vrijwilligers bezoeken elke woensdag het rusthuis.
Met kerstmis en pasen verzorgen wij een speciale gebedsdienst, gevolgd door een receptie.
Contact: tel. : 03/230.04.79

Met onderstaande link kan je een filmreportage van ons bezoek bekijken

Klik hier om de film te bekijken

klik op een thumbnail foto en vervolgens op de pijl links of rechts

DE EECKHOF

Wederzijds Sint-Andries, voorheen Wederzijds Hulpbetoon, is al 27 jaar aktief in "De Eeckhof".
Met Kerst bezorgen wij geschenkjes en met Pasen zijn er paaseitjes. De Sint verwacht elk jaar "clementines". Op moederdag zorgt Wederzijds voor een tussenkomst voor een optreden (zang of dans) uitgekozen door de therapeuten. Verder helpen wij (samen met de vrijwilligers van de home) bij de uitstappen, feesten en verjaardagsfeesten, avondfeesten en activiteiten die de home organiseert.
Intussen is onze werking zeer goed gekend en worden we ook geapprecieerd.