STILLE ZATERDAG - PAASWAKE

Kom en vier de triomf van Gods Liefde mee in een bangelijke paaswake, met kleur, klank en lichtspel! Een zinderend gebeuren met daverende orgelklanken en schellende bellen, dat je niet onberoerd kan laten in de feeërieke ruimte van de Sint-Andrieskerk.
De verduisterde kerk wordt langzaam gevuld met het licht van de verrezen Heer.
Na het voorspel van 'De triomf van de Dood' volgt de feestelijke intredeprocessie van de nieuwe Paaskaars 'Licht van Christus' en de vreugdezang het eeuwenoude Exsultet:
‘Laat juichen heel het koor van Gods gemeente, laat juichen om zo’n grote Koning, juichen om de overwinning! Laat de trompetten klinken in het rond!’.
We hernieuwen als christen onze doopbeloften: een kippenvelmoment waarop wij ons voelen als christenen van de eerste eeuwen.
Nadien feesten we nog even verder met een drankje in de historische kelder...

Klik hier om de film van 2013 te bekijken

PAASWAKE 2013