PAASZONDAG

Pasen: méér dan een chocoladefestival of 'haasje-over'. Pasen is het feest van de HOOP. De échte klokken van Rome' roepen u dan ook op tot het échte Christusfeest!
In Sint-Andrieskerk Antwerpen willen wij er weer een écht feest van maken. Geen gewone kerkdienst met her en der een geel lintje, maar een voelbare belévenis die blijft nazinderen!
Paaszondag viert de opstanding van Jezus uit de dood. Het graf wordt leeg aangetroffen, er liggen nog wat windsels en de steen die het graf afsloot, is weggerold. Met Pasen vieren christenen dat Jezus niet dood is, maar leeft. Hij heeft de dood overwonnen.
Zijn verrijzenis staat centraal in het christelijke geloof.

Klik hier om de film van 2013 te bekijken

Klik hier om de homilie van 2013 te beluisteren